neděle 8. listopadu 2009

Lovemarks: Prazdroj



Nedávno mě zaujala přestřelka Daniela Köppla a pana Václava Berky. Daniel Köppl, šéfredaktor týdeníku Marketing & Media, si na svém blogu podal značku Pilsner Urquell (taková hezká, česká, značka, že?) v článku "Jak dlouho se dá ničit značka Prazdroj?". Vyčítá této značce sníženou kvalitu, marketingovou bezradnost (kopírování reklam) a nakonec se zabývá zdražením v době krize a bez řádného zdůvodnění. Pan Václav Berka, starší obchodní sládek, si to nenechal líbit a pustil se do pana šéfredaktora opravdu s vervou. Nejprve odmítá srovnání reklam Stelly Artois a plzeňské reklamy se Smetanou. Kromě "historického stylu tyto reklamy nic společného nemají", jak tvrdí. Pak se pouští na ještě tenčí led s tvrzením, že jejich pivo "zůstává stejné a neměnné". Na závěr pak D. Köppl oplatil výpad článkem Proč je reklama taková nuda, kde dává vedle sebe dvě reklamy, které obě používají stejný motiv orchestru a hádejte, kdo vyrobil tu druhou?